ספורט ופיתוח גוף

מחקרים הראו שתזונה טבעונית מועילה לסיבולת לב ראה, ושטבעוניים וצמחוניים פיתחו כח וסיבולת יותר גדולה ויותר מהירה מאשר אוכלי בשר.

ניתן כאן לקרוא כתבה מעניינת שמסכמת את המצב. ואצנית מקצועית סיכמה פה את עקרוני התזונה שלו. פורסמו גם לא מעט ספרים בנושא, כאשר הקישור האחרון מציג גם טבלה שמראה שמזונות מן הצומח יכולים להכיל הרבה מאוד חלבון, ואף יותר מאשר מוצרים מן החי. התזונאית אור ביבה כתבה מסמך (בעיברית) די גדול על יתרונותיה של תזונה צמחית עבור פעילות ספורטיבית מאומצת.

ולגבי פיתוח גוף, אין כל בעיה לפתח את הגוף כטבעוני. אמירות של תזונאים, במיוחד אלה הקשורים  למועדוני כושר ועובדים בהם, בדבר הצורך בצריכה של חלבון מן החי לשם פיתוח הגוף, מבוססות על מידע מיושן ושגוי.

דרך תזונה נכונה, כולל דגש במזונות עתירי חלבון כמו קטניות מונבטות, תוכלו להבטיח לגופכם את כמות החלבון הנדרשת כדי לבנותו. יתכן כי קצב הגידול יהיה מועט יותר במקצת בהשוואה לאלה שצורכים חלבון מן החי, אבל אתם תהיו בריאים וחטובים יותר לאורך זמן (וכך גם החיות שלא אכלתם).

ניתן להיעזר בחלבון סויה מבודד, שהוא לא רק מכיל 92% חלבון, אלא איכות החלבון עולה על חלבון ה-Whey, שהוא הנפוץ ביותר בקרב מפתחי הגוף. כאן אתם תמצאו כתבה ממצאת על סוגי ואיכויות החלבון למפתחי גוף. את כל השייקים במזנון ניתן לקבל עם תוספת של חלבון סויה מבודד ללא תוספת תשלום.

ואלה שני אתרים העוסקים בפיתוח גוף לטבעוניים:

Vegan Bodybuilding and Fitness
Vegan Bodybuilding