סויה – בהחלט בריא

קיים ויכוח לא קטן על איכויות הסויה, ופורסמו מחקרים רבים בנושא. אנו ננסה להביא כמה כתבות בנושא בעברית ובאנגלית. נציין כבר עכשיו את השורה התחתונה: כל עוד אינכם אוכלים ושותים סויה ומוצריה מבוקר עד ערב, כלומר לא אוכלים אך ורק סויה, אלא גם קטניות, ירקות ודגנים, סויה היא בריאה ומקור מצויין למינרלים, חלבונים ופיטוכימיקליים. מומחים רבים ממליצים גם על שילוב של סויה בתזונה של תינוקות וילדים, יחד עם מזונות צמחיים אחרים. המלצת משרד הבריאות הישראלי להגביל את צריכת מוצרי הסויה לתינוקות היא בעיני רבים מוגזמת, וגורמת יותר נזק מאשר תועלת. להלן הכתבות לעיונכם:

ynet נותן סיקור מדויק למדיי.

כתבה בהארץ על דו”ח משרד הבריאות וכתבה באותו העיתון על יתרונותיה של הסויה.

וכאן כתבה מעט יותר ביקורתית ב-nrg .

כאן כתבה בוואלה אוכל, בה נבדקות לעומק הנחיות ממשרד הבריאות הישראלי.

האתר לבריאות הלב ממליץ על צריכת מוצרי סויה.

כתבה מקיפה למדיי תמצאו באתר Health24 (באנגלית) וכן באתר Worlds Healthiest Foods. באותו אתר ניתן גם לקרוא על סגולותיו של הטופו.

וכאן תמצאו כתבה מעט מורכבת על איכות חלבון הסויה, אשר לא נופלת מהאיכות של זה של בשר, על פי מחקרים מן השנים האחרונות. על אותו נושא של איכות החלבון תמצאו כאן כתבה מובנת יותר וקלה יותר לקריאה.

לסיום עוד כתבה (ארוכה למדיי) מתוך האתר הרשמי של ה-FDA האמריקאי.

מחקרים וכתבות:

עכשיו זה מדעי: ברוקולי וסויה – מונעים סרטן