מינרלים

אם אתם אוכלים נכון, אין כל סיבה שתסבלו מחסר כלשהו במינרלים. הכוונה היא לא לשכוח לאכול ירקות, עדיף ירוקים, וכן קטניות, עדיף מונבטות. אם רצונכם להיות בטוחים, דאגו לצרוך ירקות או פרות עתירי ויטמין C יחד עם ארוחות עתירי ברזל. אגב, חלב סויה הוא מקור מצוין לסידן (וכך, כמובן, גם טחינה מלאה). גם כל הדגנים המלאים מכילים כמויות גדולות של מינרלים בקליפתם. לכן הקפידו לאכול אך ורק לחם מקמח מלא, פסטה מלאה, אורז מלא, וכד’.

יתן, אגב, לבדוק את רמות הברזל וה-B12 יחד עם כל המדדים האחרים ללא תשלום בקופת החולים שלכם. במיוחד לנשים כדאי הדבר, כיוון שלהן יש, בשל המחזור החודשי, סיכון גבוה יותר לפתח חוסר ברזל.

כתבה נרחבת בנושא תמצאו באתר הצמחונות הישראלי.

מחקרים וכתבות:

חוסר ברזל אצל נשים פוגע ביכולות מנטליות

תינוקות זקוקים לברזל להתפתחות תקינה של המוח