ויטמין B12

בעולמנו המודרני נהוג לשטוף היטב את המזון הצמחי שאנו אוכלים, כך שהוא מכיל כמות מעטה בלבד של חיידקים, מזיקים או אדמה, אשר בתנאים לא סטריליים (כמו אלה שבמזרח) היו יכולים לספק לנו את הויטמין הזה בצורה טובה. לכן, על-מנת לוודא שתזונתנו מכילה כמות מספקת של ויטמין B12 עלינו ליטול תוספי תזונה המכילים ויטמין זה.

נא לשים לב, שויטמין B12 נשמר בגוף לאורך שנים, ולכן אם הפכתם אתמול לטבעוניים, אז אין לחץ, יש לכם חמש עד 10 שנים עד שהמלאי יגמר. בדיקת דם פשוטה יגלה לכם את רמות ה-B12 וגם רמות אחרות חשובות לכם, כמו רמת ההמוגלובין ואם זה האם אתם צריכים לצרוך יותר מזונות עשירי ברזל וסידן.

כמו כן, במידה ואתם צורכים הרבה אצות ים, אז אתם חייבים לקחת את התוסף, כי בתוך אצות ים אין B12, אלא חומר שהגוף מזהה כ-B12 (ולכן נקרא גם B12 מקבילי), וחומר זה דוחף את הB12 שכבר נמצא בתוך הגוף, החוצה. מלבד זה, אצות ים מציעים ערך מינרלי גבוה, ורק בגלל עניין ה-B12 יש חילוקי דעות האם מזון זה מומלץ עבור בני אדם.

רגב אליה מסביר את הנושא בהרחבה (באנלית) בבלוג שלו. ראו גם כתבה בנושא ב-ynet ובאתר הצמחונות הישראלי וכן וכתבות מעמיקות ביותר באתר living-foods, ובאתר של Vegan Society .